reklama

Káhirské dobrodružstvo: Na úvod

Žijem v Káhire. Na jej pôdu som po druhýkrát vykročil 23. apríla 2010, krátko po najprudšom brzdení lietadla, ktoré som kedy zažil. Môj prvý egyptský príbeh sa odohral na prelome rokov 2006 a 2007, kedy som prišiel do Egypta osláviť príchod nového roka,. Účelom môjho terajšieho pobytu je ročná stáž na oddelení ľudských zdrojov v medzinárodnej telekomunikačnej spoločnosti. Dostal som sa sem vďaka organizácii AIESEC.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dlho mi trvalo, pokým som sa konečne odhodlal blogovať o mojich dobrodružstvách v Káhire. Chcel som si nechať čas na strávenie tunajšej kultúry. Teraz, po viac ako mesiaci strávenom v tomto „nikdy nespiacom" meste je ten správny čas prehovoriť.

Predtým ako začnem na môj blog pridávať jednotlivé krátke články na rôzne témy, ponúkam na úvod sumár faktov o Egypte aj s mojimi komentármi.

Národná vlajka - Červená, biela, čierna.
Červená ako nádherné červené more nachádzajúce sa na východe Egypta. Biela ako ohromujúca Biela púšť, kde sa môžete vybrať na dobrodružnú stanovačku pod holým nebom. Čierna ako čierny smog, ktorý robí z hlavného mesta Káhiry najznečistenejšie mesto na svete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kontinent - Afrika
Vzhľadom na to, že Slovák si pod pojmom Afrika predstaví stepi, safari a stroho oblečených lovcov so šípmi a kópiami, výstižnejším geografickým, kultúrnym a náboženským zaradením pre Egypt je Blízky Východ.

Počet obyvateľov - Cca 80.500.000
Nikto poriadne nevie, koľko obyvateľov má Egypt, preto beriem toto číslo s rezervou - plus/mínus jedno Slovensko :) Isté ale je, že sú všetci Egypťania priateľskí a sršia humorom. Naozaj sú tu všetci priateľskí! Pomôžu vám parkovať, odnesú vám batožinu, ukážu vám cestu...Niektorí za peniaze, iní nezištne.

Náboženstvo - 90% Moslimov
Celá spoločnosť sa tak riadi moslimskými pravidlami a na vaše činy sa takmer každý pozerá cez „moslimské okuliare". Napríklad, keďže je piatok deň modlitieb, víkendom sú dni piatok a sobota. Nedeľa je pracovný deň! Dievčatám sa neodporúča chodiť po polnoci osamote, fajčiť na ulici a chodiť príliš odhalené. Za prehrešky proti týmto pravidlám si v silno moslimských častiach Káhiry „zlíznete" minimálne vyčítavé pohľady okolostojacich, v horšom prípadne aj pľuvanec do tváre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazyk - Arabčina
Nie je najľahšie sa ju naučiť. Má inú abecedu, iné písmená (znaky), komplikovanú gramatiku a píše sa z prava do ľava. Navyše hovorová a písaná egyptská arabčina sú v podstate dva iné jazyky, hoci veľmi podobné. Anglikanizmus sa stáva súčasťou jazyka mladých - pri vzájomnej komunikácii je normálne mixovať arabčinu a angličtinu.

Hlavné mesto - Káhira
Áno, má právo pýšiť sa názvom hlavné mesto, koniec koncov veď tu žije štvrtina obyvateľov Egypta. Nájdete tu slávne pyramídy, egyptské múzeum plné histórie a slávny bazár Khan el-Khalili plus rôzne ďalšie turistické destinácie. Každá minca má ale dve strany, aj tá Káhirská. Preto tu okrem histórie a krásnych miest nájdete aj veľa smogu a prachu/piesku, neustále zápchy na cestách a veľké množstvo ľudí žijúcich v chudobe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Káhira nie je mesto pre citlivé žalúdky a ľahkomyseľných ľudí. Vyžaduje si to určitú dávku empatie, sebazaprenia a schopnosti povzniesť sa nad veci mimo hraníc nášho chápania. Ak sa Vám to podarí, dostanete odmenu v podobe pevných priateľstiev, aktívneho spoločenského života a nezabudnuteľných dobrodružstiev.

Lukáš Jakubička

Lukáš Jakubička

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ambiciózny mladý muž. Vyštudoval som Žilinskú univerzitu v Žiline. Už počas školy som začal pracovať v neziskovom sektore, kde som zotrval šesť rokov. Následne som rozbiehal projekt návratu talentovaných Slovákov naspäť na Slovensko. Jeden rok som pracoval a žil v Káhire a Arabskú jar som zažil na vlastnej koži. Momentálne som naspäť na Slovensku. Žijem v Bratislave a robím to, čo ma baví. Zaujímam sa o rozvoj ľudského potenciálu, spoločnosti a o nové technológie. Spolieham sa na zdravý sedliacky rozum a verím v silu jednotlivca. Rád športujem, cestujem a čítam literatúru na rozvoj osobnosti. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieMyslienky

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu